Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

25% på allt Lego på Hemmahallen i Värnamo.


sateku

#5267
Riktigt bra pris på på Ica Hemma. 1019,25:-

https://www.icahemma.se/ninjago-odets-gava-70618-lego-p-46716-c-1985.aspx

Jag som tyckte jag köpte den billigt. :)


Aqualize

Jag fick notis (prisjakt bevakning) om att Technic 42078 Mack Anthem var billig på ica hemma (1199) kr. Tur nog han jag beställa innan jag åkte till jobbet för jag ser det är slut nu i lager nu.
Hur som haver så har icahemma 25% på många (de flesta?) setten, vilka som blir billiga jämfört med konkurrenter får ni intresserade jämföra själva.

Edit: Aah Martin hade ju rapporterat om just det här settet ovan.
Jag får rekommendera prisjakt bevakning med pushnotis, mobilen pep lite efter halv åtta i morse.

x_inteduplo_x

Citat från: sateku skrivet 26 februari 2018 kl. 09:33
Riktigt bra pris på på Ica Hemma. 1019,25:-

https://www.icahemma.se/ninjago-odets-gava-70618-lego-p-46716-c-1985.aspx

Jag som tyckte jag köpte den billigt. :)
Fan att jag missade den! Hade den på bevakning men fick inget larm för hade råkat skriva in det bevakade priset fel  >:(

CopMike

Åhléns City i Stockholm har CLAAS XERION 5000 TRAC VC på 50%.
Ordinarie pris 1799:-; nu halva priset.

Peter S

Citat från: CopMike skrivet 16 mars 2018 kl. 21:32
Åhléns City i Stockholm har CLAAS XERION 5000 TRAC VC på 50%.
Ordinarie pris 1799:-; nu halva priset.
Tack för tipset! En sån blev det.

Gray

På Åhléns följde med vid köp av LEGO för minst 149 kronor. Verkar inte gälla online.

Magnus den store

Citat från: Gray skrivet 17 mars 2018 kl. 18:39
På Åhléns följde med vid köp av LEGO för minst 149 kronor. Verkar inte gälla online.

Jo, på s@h men för en högre summa.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gray

Citat från: Magnus den store skrivet 17 mars 2018 kl. 19:01
Citat från: Gray skrivet 17 mars 2018 kl. 18:39
På Åhléns följde med vid köp av LEGO för minst 149 kronor. Verkar inte gälla online.

Jo, på s@h men för en högre summa.

Menade Åhléns på webben, alltså det gäller bara i butikerna.

fillishave

På Åhléns City finns även Classic Batcave 76052 på 50% (2999 i originalpris). Fanns en kvar efter att jag köpt min. Ej att rekommendera för samlare som är måna om att ha en kartong i bra skick dock för de var rätt hårt åtgångna. Men om man ska bygga eller vill ha bitarna var det ju ett kap.
I kassan gick den in för 2199 vilket var ett gammalt reapris men jag sa till i kassan och fick den för 50%

Skafte

Citat från: fillishave skrivet 20 mars 2018 kl. 15:12
På Åhléns City finns även Classic Batcave 76052 på 50% (2999 i originalpris). Fanns en kvar efter att jag köpt min. Ej att rekommendera för samlare som är måna om att ha en kartong i bra skick dock för de var rätt hårt åtgångna. Men om man ska bygga eller vill ha bitarna var det ju ett kap.
I kassan gick den in för 2199 vilket var ett gammalt reapris men jag sa till i kassan och fick den för 50%

Jag var där i lördags och klämde på de två kartongerna. De hade röda lappar (2199), men en stod på 50%-hyllan så jag tänkte att om den kostar 1100 måste jag nog ta båda. Men det satt ingen 50%-lapp på dem som på traktorn, så jag antog att det var 2199 de kostade. Ja ja, jag hade inte riktigt haft samvete att baxa in dem i vår minibil ändå, och legobudgeten är ändå redan överskriden fram till i juni. 2020.

fillishave

Citat från: Skafte skrivet 20 mars 2018 kl. 15:18
Citat från: fillishave skrivet 20 mars 2018 kl. 15:12
På Åhléns City finns även Classic Batcave 76052 på 50% (2999 i originalpris). Fanns en kvar efter att jag köpt min. Ej att rekommendera för samlare som är måna om att ha en kartong i bra skick dock för de var rätt hårt åtgångna. Men om man ska bygga eller vill ha bitarna var det ju ett kap.
I kassan gick den in för 2199 vilket var ett gammalt reapris men jag sa till i kassan och fick den för 50%

Jag var där i lördags och klämde på de två kartongerna. De hade röda lappar (2199), men en stod på 50%-hyllan så jag tänkte att om den kostar 1100 måste jag nog ta båda. Men det satt ingen 50%-lapp på dem som på traktorn, så jag antog att det var 2199 de kostade. Ja ja, jag hade inte riktigt haft samvete att baxa in dem i vår minibil ändå, och legobudgeten är ändå redan överskriden fram till i juni. 2020.

Det satt ingen röd lapp på den kartongen jag tog men på den andra satt det en röd 2199-lapp så jag antar att dom har haft den nedsänkt typ 30% tidigare. Tjejen i kassan verkade inte helt säker heller för hon var tvungen att gå och kolla men som sagt nu var det 1500 spänn vilket ju inte var fy skam det heller. Har varit lite osäker på det här setet och prioriterat andra köp men till det här priset kunde jag inte låta bli att slå till.
Hade det kostat 1100 hade jag nog också köpt båda oavsett vad plånboken tyckte om saken. Min Legobudget övertrasserades för länge sen...

Peter S

Citat från: fillishave skrivet 20 mars 2018 kl. 15:26
Citat från: Skafte skrivet 20 mars 2018 kl. 15:18
Citat från: fillishave skrivet 20 mars 2018 kl. 15:12
På Åhléns City finns även Classic Batcave 76052 på 50% (2999 i originalpris). Fanns en kvar efter att jag köpt min. Ej att rekommendera för samlare som är måna om att ha en kartong i bra skick dock för de var rätt hårt åtgångna. Men om man ska bygga eller vill ha bitarna var det ju ett kap.
I kassan gick den in för 2199 vilket var ett gammalt reapris men jag sa till i kassan och fick den för 50%

Jag var där i lördags och klämde på de två kartongerna. De hade röda lappar (2199), men en stod på 50%-hyllan så jag tänkte att om den kostar 1100 måste jag nog ta båda. Men det satt ingen 50%-lapp på dem som på traktorn, så jag antog att det var 2199 de kostade. Ja ja, jag hade inte riktigt haft samvete att baxa in dem i vår minibil ändå, och legobudgeten är ändå redan överskriden fram till i juni. 2020.

Det satt ingen röd lapp på den kartongen jag tog men på den andra satt det en röd 2199-lapp så jag antar att dom har haft den nedsänkt typ 30% tidigare. Tjejen i kassan verkade inte helt säker heller för hon var tvungen att gå och kolla men som sagt nu var det 1500 spänn vilket ju inte var fy skam det heller. Har varit lite osäker på det här setet och prioriterat andra köp men till det här priset kunde jag inte låta bli att slå till.
Hade det kostat 1100 hade jag nog också köpt båda oavsett vad plånboken tyckte om saken. Min Legobudget övertrasserades för länge sen...
Jag såg den, och reflekterade just över att det inte satt någon 50%-lapp, utan en röd extraprislapp. Bra partspack!

Gray

Hittade på ICA Maxi, för 129 kr. Stod i en egen gul display från LEGO, och bland påsk-pyntet, inte vid leksaksavdelningen (skiljer säkert från butik till butik). Visserligen förra årets påsk-set, men jag har då aldrig sett någon av dessa säsongsset i svenska butiker så det var en kul överraskning.

Övrigt kan jag tipsa om att , och för tillfället har riktigt bra priser på Amazon.co.uk, även inräknat frakt och moms. Då dessa endast verkar finnas hos TRU/BR i Sverige till deras vanliga överpris kan det vara värt att slå till om dom intresserar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.