Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

zoldamir

Citat från: mortil skrivet 11 september 2017 kl. 10:19
Kan det vara så att dom försöker få upp omsättningen på lego set ?

Läste för ett par dagar sen att ToR kedjan hade gått 400m dollar back  varav 200 var bara första halvåret i år .

Folk blir ju mer prismedvetna och det är lättare och lättare att jämföra priser

Att sänka priserna på LEGO torde minska deras marginal - om de inte förhandlat något nytt pangavtal med LEGO - så det ska till en jäkla bra ökning på omsättningen i sådana fall för att det ska löna sig.

Magnusengstrom

Citat från: zoldamir skrivet 11 september 2017 kl. 15:04
Citat från: mortil skrivet 11 september 2017 kl. 10:19
Kan det vara så att dom försöker få upp omsättningen på lego set ?

Läste för ett par dagar sen att ToR kedjan hade gått 400m dollar back  varav 200 var bara första halvåret i år .

Folk blir ju mer prismedvetna och det är lättare och lättare att jämföra priser

Att sänka priserna på LEGO torde minska deras marginal - om de inte förhandlat något nytt pangavtal med LEGO - så det ska till en jäkla bra ökning på omsättningen i sådana fall för att det ska löna sig.

Det har dem säkert, är ju top toy som driver toysrus i Europa. Och dem äger BR leksaker.
Så dem har nog förhandlat fram bra priser från LEGO.

darthmortar

Citat från: Magnusengstrom skrivet 11 september 2017 kl. 16:34
Citat från: zoldamir skrivet 11 september 2017 kl. 15:04
Citat från: mortil skrivet 11 september 2017 kl. 10:19
Kan det vara så att dom försöker få upp omsättningen på lego set ?

Läste för ett par dagar sen att ToR kedjan hade gått 400m dollar back  varav 200 var bara första halvåret i år .

Folk blir ju mer prismedvetna och det är lättare och lättare att jämföra priser

Att sänka priserna på LEGO torde minska deras marginal - om de inte förhandlat något nytt pangavtal med LEGO - så det ska till en jäkla bra ökning på omsättningen i sådana fall för att det ska löna sig.

Det har dem säkert, är ju top toy som driver toysrus i Europa. Och dem äger BR leksaker.
Så dem har nog förhandlat fram bra priser från LEGO.

Kan Gekås så kan väl även andra aktörer? Å andra sidan kanske Gekås medvetet drar ner marginalerna på ex Lego då dem tar igen det på annat? Dock är inte allt Lego på Gekås billigast. Ex Scarcrow från nya Lego Batman kostade 250 kr, jämfört med handelns normalpris ca 150-179kr...
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Ashman

Är i Tyskland nu och det mesta Legot här är billigare, utom Arhitecture-serien som är billigare på TrU.

zoldamir

En del set (t. ex. 60154 - Bus Station) är till och med billigare på TRU/BR än på såväl tyska som engelska Amazon. Det vill jag påstå är högst ovanligt (även om en del kan förklaras med valutaläget)

Intressant!


Raffe81


Anders67


Skafte

Åhléns i Visby har 50% på allt SW-Lego. Det finns inte särskilt mycket här, men det kan ju vara nationellt.

fork

Citat från: Skafte skrivet 15 september 2017 kl. 20:34
Åhléns i Visby har 50% på allt SW-Lego. Det finns inte särskilt mycket här, men det kan ju vara nationellt.

Samma i Ludvika, tyvärr inget speciellt här heller.

x_inteduplo_x

för 697,5kr på Toys R Us. Innehåller 1426 bitar så det är en helt ok ratio.

Eigenbrötler

Som vanligt så buggar toysrus kassa, så jag vet inte om jag köpt något eller inte  :-\ :( ???
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

x_inteduplo_x

Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 september 2017 kl. 18:09
Som vanligt så buggar toysrus kassa, så jag vet inte om jag köpt något eller inte  :-\ :( ???
ja det var lite svårt även för mig. dom bad mig fylla i "social security number". fyllde i personnummer så fungerade det. men har inte fått något kvitto till mailen, hoppas det gick.

Eigenbrötler

Jag fick detta:

An Error Occurred
We were unable to display the page, please contact ToysRUs.
Your order number is: XxXxXxXXxXx
And your payment identification number is: XxxXXxxX-XXXx-XxxX-XxxX-xxxXxxXXXXXxx
Contact email: http://bit.ly/toysSE



Och eftersom jag fick ett ordernummer och ett pay id, så borde ju ordern gått igenom?  ???
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Eigenbrötler

Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 september 2017 kl. 22:56
Jag fick detta:

An Error Occurred
We were unable to display the page, please contact ToysRUs.
Your order number is: XxXxXxXXxXx
And your payment identification number is: XxxXXxxX-XXXx-XxxX-XxxX-xxxXxxXXXXXxx
Contact email: http://bit.ly/toysSE



Och eftersom jag fick ett ordernummer och ett pay id, så borde ju ordern gått igenom?  ???


Du har fel, den blir avbruten pga tekniskt fel.
Men du är välkommen att lägga en ny order.

Givetvis är allt slutsålt såatteeh... ::)

/Eddy
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.