Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

fork

Åhlens i Ludvika har nu halva reapriset på barnavdelningen.
Personalen var dock lite osäker om detta gällde på Lego när jag var där häromdagen men fick några set tokbilligt. -30% och så hälften på det.
Gideon var där på eftermiddagen men då hade dom tagit bort realapparna på det lego som tidigare var nedsatt. Men med lite tur kanske detta gäller på någon annan Åhlens, värt att ta en kik.

För min del fyndade jag detta:
120kr
100kr
100kr
87kr

JohanW

Citat från: ptlr skrivet 13 april 2017 kl. 19:33
Citat från: lindyhep skrivet 13 april 2017 kl. 19:00
Hämta i butik -
"Vilka varor kan jag beställa?
Du kan beställa alla varor som finns i vårt webbutikslager och få dem levererade till valfri BR-butik."

Det är click&collect express som bara gick på utvalda varor.

Ptlr: tycker du gjorde rätt som tipsade ändå.

Med tanke på att BR ännu inte har fixat det på hemsidan, felkaktigheter brukar ju fixas rätt så fort,  så är det väl bara att gå till närmaste BR-butik, visa erbjudandet i telefonen, och se vad som händer.

Var på BR idag. I butik visste man inget. Dock tittade vi tillsammans på webben och då sänkte dom priset på varorna så det blev 2 för 1 pris.
Tog två och två , så 100:- st  ;D

zoldamir

storochliten.se (endast online) har just nu 27 set på REA, skapligt urval och hyfsade rabatter.

Skafte

Har någon utarbetat en fiffig teknik för de kommande dagarnas s@h-beställningar? Idag är det 40% på den blå x-vingen (599), men för att få en R2-polybag måste man köpa SW för 720kr. Förut har man kommit undan med en SW-nyckelring och övrigt icke-SW, men det funkade inte nu när jag provade.

Andra idéer? Man vill ju skramla ihop några droider under helgen.

BeardedNerd

Hade ursprungligen tänkt slå till och köpa Death Star, men... jag har precis blåst 3000 kr på Transformers och om en månad kommer jag att köpa både Saturn V och Carousel och troligen lite mer grejs.

Sitter också med en A-Wing som jag vill ha (eller egentligen inte, men Lando...) och hittar inget mer i rätt prisläge. Hade däremot lätt kunna blåsa en tusing på annat om det hade räckt, är sugen på lite power functions.


KallEl75

Spelar det någon roll egentligen?
Står ju rätt tydligt att man enbart kommer kunna få en R2D2 modell per hushåll i alla fall.
Finns det för övrigt någon sida som talar om vilket erbjudande som kommer ploppa fram dag för dag här nu, eller måste man in och söka av lego-shoppens samtliga sidor med Star Wars modeller för att hitta den modell som för dagen är nedsatt ordentligt? 

BeO


insurrection

Citat från: KallEl75 skrivet 29 april 2017 kl. 12:55
Spelar det någon roll egentligen?
Står ju rätt tydligt att man enbart kommer kunna få en R2D2 modell per hushåll i alla fall.
Finns det för övrigt någon sida som talar om vilket erbjudande som kommer ploppa fram dag för dag här nu, eller måste man in och söka av lego-shoppens samtliga sidor med Star Wars modeller för att hitta den modell som för dagen är nedsatt ordentligt?
Så står det väl alltid men med Bubblan nyss kunde man ändå få flera stycken genom att lägga flera olika beställningar.

KallEl75

Citat från: insurrection skrivet 29 april 2017 kl. 13:06
Citat från: KallEl75 skrivet 29 april 2017 kl. 12:55
Spelar det någon roll egentligen?
Står ju rätt tydligt att man enbart kommer kunna få en R2D2 modell per hushåll i alla fall.
Finns det för övrigt någon sida som talar om vilket erbjudande som kommer ploppa fram dag för dag här nu, eller måste man in och söka av lego-shoppens samtliga sidor med Star Wars modeller för att hitta den modell som för dagen är nedsatt ordentligt?
Så står det väl alltid men med Bubblan nyss kunde man ändå få flera stycken genom att lägga flera olika beställningar.

Vore lagom jävla kul om R2D2-modellen tar slut pga det då jag inte har något att beställa innan Snowspeedern släpps.

KallEl75

Citat från: BeO skrivet 29 april 2017 kl. 13:05
Kolla denna länken för dagliga erbjudanden, bör stämma
-star-wars-40-discounts]https://brickset.com/article/27667/[uk-eu]-star-wars-40-discounts

Tack för länken, låter dock lite märkligt om de skulle släppa 75105 till 40% off.

Kwagge

Citat från: KallEl75 skrivet 29 april 2017 kl. 13:10
Citat från: insurrection skrivet 29 april 2017 kl. 13:06
Citat från: KallEl75 skrivet 29 april 2017 kl. 12:55
Spelar det någon roll egentligen?
Står ju rätt tydligt att man enbart kommer kunna få en R2D2 modell per hushåll i alla fall.
Finns det för övrigt någon sida som talar om vilket erbjudande som kommer ploppa fram dag för dag här nu, eller måste man in och söka av lego-shoppens samtliga sidor med Star Wars modeller för att hitta den modell som för dagen är nedsatt ordentligt?
Så står det väl alltid men med Bubblan nyss kunde man ändå få flera stycken genom att lägga flera olika beställningar.

Vore lagom jävla kul om R2D2-modellen tar slut pga det då jag inte har något att beställa innan Snowspeedern släpps.

Är du Vip på Lego.com så kan du beställa Snowspeedern idag

Skafte

Var det inte snack om dubbel VIP-poäng på SW-grejer också?

KallEl75

Citat från: Skafte skrivet 29 april 2017 kl. 15:30
Var det inte snack om dubbel VIP-poäng på SW-grejer också?

Jag tror det och OM jag fattade det hela rätt skulle det vara dubbla VIP på allt Star Wars, men att detta bara skulle gälla typ 4 till 7 maj eller nå't liknande. Dock lyckas jag inte hitta någon information om detta just nu, men någon annan kanske har mer lycka i detta fall? 

TrickBrick

Gick att köpa Snowspeedern idag på MOS iaf.
Fick visst me mig en hem  ::)

zeke

Resterande dagars 40% set:


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.