Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Citat från: darthmortar skrivet 25 november 2016 kl. 19:08
Citat från: mortil skrivet 25 november 2016 kl. 19:02
Citat från: mossarp skrivet 25 november 2016 kl. 18:27
Om de gett dig en orderbekräftelse på köpet så har ett bindande avtal ingåtts.
Dvs de är bundna till avtalet.

Skriv bara det jag skrev ovan och får du ett nekande svar så svara att du får gå vidare till allmänna reklamationsnämnden med ärendet.
Skriv på ett snällt och trevligt sätt.
Det fungerar i princip aldrig att vara sur och grining.

är de så ?

Beror på vilka villkor de anger för deras handel, om de friskriver sig ex vid fel i systemet etc.

om priset är orimligt för lågt så kan de också ogiltigförkara orderbekräftelsen.   fast löjligt låga lockpriser är ju rätt vanligt  idag
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Pekblom

Trålade runt lite denna black Friday och tycker att det mesta är lurendrejeri.
Toys R us pris på dykfartyget tycker jag dock är ett bra pris ca 700kr

Risgrynsgrot

I dom allmänna villkoren (som man trycker i att man godkänner) när man beställer från Lekmer.se så står det:

"Lekmer reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och skrivfel på Webbplatsen exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Lekmer har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Lekmer naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Lekmer fortsätter med beställningen. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende funktioner eller ursprung. Lekmer ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från en tredje part."

Med andra ord så är det ingen idé att lägga ner någon tid, dom kommer inte skicka något LEGO.

b0D3N

Nu fick jag ett mail om att ordern hade annullerats för att de var slut i lagret  :o

mortil

Citat från: b0D3N skrivet 25 november 2016 kl. 22:48
Nu fick jag ett mail om att ordern hade annullerats för att de var slut i lagret  :o

såå man drar olika ramsor.. spännande..
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Magnus den store

Till och med 30 november kan man rösta på Årets Nätbutik 2016. Jag lär inte lägga min röst på Lekmer.  ;)

http://www.prisjakt.nu/store_of_the_year/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Perhed

#4851
Fick också min order annullerad.

Jag kan ändå förstå att de måste göra det och jag tycker det är helt okej. 59kr för det setet är ju mer än bara ett eventuellt galet lockpris. Det kändes mer som ett helt orimligt pris! När man beställde det så förstodd man ju att det var ett uppenbart misstag av någon stackare, som nu förhoppningsvis kan sova bättre pågrund av denna rätt till att häva avtalet. Detta misstaget som troligtvis uppstått genom stress och enkelt slarv hade ju gett lekia en riktig skaplig förlust och de förtjänar de väl inte? De driver ju ett företag i vinstsyfte som alla andra. Ägare och anställda på lekmer måste ju sätta mat på bordet de med.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

mossarp

Det är ju faktiskt så att de har rätt att annullera ordern så länge ett avtal inte slutits.
Men så snart att du fått ett ordererkännande så är ett avtal upprättat.
Du förbinder dig att betala en summa för en tjänst eller vara och säljaren förbinder sig att leverera varan.

Så jag tycker att ni skall stå på er.
Och att anmäla till ARN är kostnadsfritt så det finns ingen ekonomisk risk.

Citat från: b0D3N skrivet 25 november 2016 kl. 22:48
Nu fick jag ett mail om att ordern hade annullerats för att de var slut i lagret  :o

Hmm...säger de det....  ???
Den finns ju fortfarande att köpa från Lekmer genom cdon:
http://cdon.se/leksaker/lego-nexo-knights-jestros-vulkanfastning-p37975704



glimglam

Jag beställde också Nexi-setet på Lekmer för att se om det blev något.

Värt att notera är att de aldrig skickat någon orderbekräftelse, utan en orderINFORMATION.

Hade de skickat setet hade det varit kul, när de inte gjorde det så är det ju förståeligt precis som Perhed skrev.

mossarp

Citat från: glimglam skrivet 26 november 2016 kl. 07:39
Jag beställde också Nexi-setet på Lekmer för att se om det blev något.

Värt att notera är att de aldrig skickat någon orderbekräftelse, utan en orderINFORMATION.

Hade de skickat setet hade det varit kul, när de inte gjorde det så är det ju förståeligt precis som Perhed skrev.

Hmmm...  ???


glimglam

Oj, det var konstigt. Jag fick orderINFORMATION och beställde redan samma kväll.

Nåja, det är ju ett ilandsproblem av rang som man ju knappast kan ha mage att sitta och klaga över.

Låt tråden återgå till tips och så tar vi kränkta konsumenter-ämnet nån annanstans.

Studley Heinsbergen

Inget specifikt tips egentligen, men noterar att tyska Amazon (amazon.de) har fri frakt till Sverige för ordrar över €29. Nu har de sällan lika spännande priser som t.ex. amazon.co.uk, men emellanåt dyker det upp intressanta grejer. För närvarande går det exempelvis att köpa Corner Deli för 235 kr. Fri frakt från Amazon har jag saknat bittert sedan brittiska Amazon slutade med det för ett par år sedan, och här finns nu en ny möjlighet att beställa enstaka småset billigt utan att fraktkostnaden förtar det billigare priset.

byStfn

Åhléns kör Lego-rabatt i sin andra julkalenderlucka på fredag. 30% på ALLT Lego!

ByggareDan

Citat från: byStfn skrivet 30 november 2016 kl. 18:46
Åhléns kör Lego-rabatt i sin andra julkalenderlucka på fredag. 30% på ALLT Lego!

Kör dom det även på reaLego (om dom har något sånt? )

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.