Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp


mattiasr

Tack! Jag antar att de kalalde sin butik "shop at home" förut då...

BeO

Vet inte om man ska tipsa om detta då det kan bli en sådan rusch att TrUs hemsida går ner, men kolla rabatten på detta Duplo-set!

http://www.toysrus.se/varumaerken/lego-duplo/lego-duplo-10508-extra-stort-taagset?id=895178&vid=155283#.WDgSO_nhCHs

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Pekblom

Citat från: BeO skrivet 25 november 2016 kl. 11:33
Vet inte om man ska tipsa om detta då det kan bli en sådan rusch att TrUs hemsida går ner, men kolla rabatten på detta Duplo-set!
går ju inte att låta bli, trtr jag tar två  ;D ;D ;D

Magnusengstrom

#4835
Om där finns någon som vill ha minecraft micro build så finns det några på gamestop på väla. Är här en liten stund till. Finns endast den bruna och röda 98kr skicka pm kan jag köpa ut.
Slut

mossarp


mortil

undran.  hur lång tid brukar de ta för dom att avbryta en order om dom tycker att dom gjort fel ?

jag beställde nått sånt NEXO KNIGHT kit och fick mail om att min order processas och kommer va hos mig om 2-5 arbetsdagar eller 7 om de är högtider
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

hersa

Kom nyss mail om att ordern är annulerad, men de "hoppas såklart att du vill fortsätta handla LEGO eller något annat fint till barnen under vår Black Weekend-yra" Nja.  >:(

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

b0D3N

Även jag fick precis ett mail om att ordern var annullerad, de kallade det ett misstag. Skrev ett syrligt svar tillbaka kring medvetet falska lockpriser och usla metoder. >:(
Få se vad de svarar...

mossarp

Om de gett dig en orderbekräftelse på köpet så har ett bindande avtal ingåtts.
Dvs de är bundna till avtalet.

Skriv bara det jag skrev ovan och får du ett nekande svar så svara att du får gå vidare till allmänna reklamationsnämnden med ärendet.
Skriv på ett snällt och trevligt sätt.
Det fungerar i princip aldrig att vara sur och grining.


mortil

Citat från: mossarp skrivet 25 november 2016 kl. 18:27
Om de gett dig en orderbekräftelse på köpet så har ett bindande avtal ingåtts.
Dvs de är bundna till avtalet.

Skriv bara det jag skrev ovan och får du ett nekande svar så svara att du får gå vidare till allmänna reklamationsnämnden med ärendet.
Skriv på ett snällt och trevligt sätt.
Det fungerar i princip aldrig att vara sur och grining.

är de så ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

jag hittade detta när ja sökte på de .

"
Av ordalydelsen bör en orderbekräftelse vara just en sådan bekräftelse på att avtal har ingåtts. Även utifrån avtalslagen bör en orderbekräftelse ses som en accept från säljaren på ditt anbud att köpa en vara. Om orderbekräftelsen inte innehåller något förbehåll eller annan tydlig information om att det inte skulle röra sig om en slutlig accept av konsumentens anbud om att köpa varan måste avtalet anses ha ingåtts i och med orderbekräftelsen. "

jag kan inte i orderbekräftelsen hitta något som förbehåller dom att avbryta köpet ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

darthmortar

Citat från: mortil skrivet 25 november 2016 kl. 19:02
Citat från: mossarp skrivet 25 november 2016 kl. 18:27
Om de gett dig en orderbekräftelse på köpet så har ett bindande avtal ingåtts.
Dvs de är bundna till avtalet.

Skriv bara det jag skrev ovan och får du ett nekande svar så svara att du får gå vidare till allmänna reklamationsnämnden med ärendet.
Skriv på ett snällt och trevligt sätt.
Det fungerar i princip aldrig att vara sur och grining.

är de så ?

Beror på vilka villkor de anger för deras handel, om de friskriver sig ex vid fel i systemet etc.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.