Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Köpte en CMF12 för 25kr på Åhléns City Nordstan och fick en TC-4a gratis. Det fanns 5-10 st kvar vid kl. 13.00 idag.

byStfn

Besökte mitt nya Lekia (fd. Lekit?) i Åkersberga där de hade rea på följande "äldre" set:

549:-
599:-
599:-
524:-

dacchus

Citat från: mystepho skrivet 06 oktober 2015 kl. 18:59
Besökte mitt nya Lekia (fd. Lekit?) i Åkersberga där de hade rea på följande "äldre" set:

549:-
599:-
599:-
524:-

De hade inget Lego Movie? Saknar några av lådorna och svårt att hitta nu för tiden... :)

BeardedNerd

Citat från: mystepho skrivet 06 oktober 2015 kl. 18:59
Besökte mitt nya Lekia (fd. Lekit?) i Åkersberga där de hade rea på följande "äldre" set:

549:-
599:-
599:-
524:-

Inte mycket till rea där. Jag fick turtlevanen för 300 kr i våras om jag minns rätt, och förutom Black Gate så är det där nästan ordinarie pris på LotR-seten. Det är visserligen lite svårt att hitta set med Aragorn och Thorin numera så det skulle väl vara intressant därför, men inget av dem tillhörde de bättre i serierna.


MartinAberg

Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2015 kl. 13:16
Köpte en CMF12 för 25kr på Åhléns City Nordstan och fick en TC-4a gratis. Det fanns 5-10 st kvar vid kl. 13.00 idag.
Då hade du flyt, den ska man bara få om man köper SW-lego.
Fick tag på en jag med idag, 2-3 kvar nu!

pareriksson

Citat från: MartinAberg skrivet 07 oktober 2015 kl. 00:17
Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2015 kl. 13:16
Köpte en CMF12 för 25kr på Åhléns City Nordstan och fick en TC-4a gratis. Det fanns 5-10 st kvar vid kl. 13.00 idag.
Då hade du flyt, den ska man bara få om man köper SW-lego.
Fick tag på en jag med idag, 2-3 kvar nu!
Tur för mig att texten på skylten är det något ospecifika "en LEGO produkt"... :)

Silence101

Citat från: pareriksson skrivet 07 oktober 2015 kl. 09:55
Citat från: MartinAberg skrivet 07 oktober 2015 kl. 00:17
Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2015 kl. 13:16
Köpte en CMF12 för 25kr på Åhléns City Nordstan och fick en TC-4a gratis. Det fanns 5-10 st kvar vid kl. 13.00 idag.
Då hade du flyt, den ska man bara få om man köper SW-lego.
Fick tag på en jag med idag, 2-3 kvar nu!
Tur för mig att texten på skylten är det något ospecifika "en LEGO produkt"... :)

Åhlens i Kalmar hade inte detta erbjudande :(
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

byStfn

Citat från: BeardedNerd skrivet 06 oktober 2015 kl. 23:18
Citat från: mystepho skrivet 06 oktober 2015 kl. 18:59
Besökte mitt nya Lekia (fd. Lekit?) i Åkersberga där de hade rea på följande "äldre" set:

549:-
599:-
599:-
524:-

Inte mycket till rea där. Jag fick turtlevanen för 300 kr i våras om jag minns rätt, och förutom Black Gate så är det där nästan ordinarie pris på LotR-seten. Det är visserligen lite svårt att hitta set med Aragorn och Thorin numera så det skulle väl vara intressant därför, men inget av dem tillhörde de bättre i serierna.

Lite rea är det allt jämfört med vad de kostar i svenska butiker just nu (på prisjakt). 25% var det på deras egna priser och runt 15-20% på prisjaktspriserna.

Magnus den store

Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2015 kl. 13:16
Köpte en CMF12 för 25kr på Åhléns City Nordstan och fick en TC-4a gratis. Det fanns 5-10 st kvar vid kl. 13.00 idag.

Visste att det var något som jag glömt av. Grattis till fyndet.

Citat från: Silence101 skrivet 07 oktober 2015 kl. 14:16
Åhlens i Kalmar hade inte detta erbjudande :(

Gäller kanske bara i något av de tre Åhléns City-varuhusen (Sthlm, Gbg och Malmö)?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Colligo

Åhléns triangeln Malmö har en hel del med 50% - agents, creator och några mindre city. Sista ninjago fick jag med mig...

darthmortar

Mys-pys i Falköping har fjolårets City och Star Wars kalendrar för 149kr st. Finns också lite andra blandade set till reapriser, dock inte så värst "prisvärt".
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Dark_Link

Citat från: darthmortar skrivet 10 oktober 2015 kl. 11:45
Mys-pys i Falköping har fjolårets City och Star Wars kalendrar för 149kr st. Finns också lite andra blandade set till reapriser, dock inte så värst "prisvärt".

Bara fiends kvar av äldre adventskalendrar. :(

darthmortar

Citat från: Dark_Link skrivet 10 oktober 2015 kl. 14:18
Citat från: darthmortar skrivet 10 oktober 2015 kl. 11:45
Mys-pys i Falköping har fjolårets City och Star Wars kalendrar för 149kr st. Finns också lite andra blandade set till reapriser, dock inte så värst "prisvärt".

Bara fiends kvar av äldre adventskalendrar. :(

Gick det åt så fort (fanns ca 5 Sw och 3 C när jag skrev inlägget)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

JohanW


Kan vi inte posta Instagram direkt? Kan jag på en del andra forum.
Netto: LEGO, olika sorter, liten förpackning 45:-/st - stor 89:-/st.

https://instagram.com/p/8tVQKGHLeK/?taken-by=nettose

Dark_Link

Citat från: JohanW skrivet 12 oktober 2015 kl. 10:30

Kan vi inte posta Instagram direkt? Kan jag på en del andra forum.
Netto: LEGO, olika sorter, liten förpackning 45:-/st - stor 89:-/st.

https://instagram.com/p/8tVQKGHLeK/?taken-by=nettose

Tyvärr är inte Nettos lego speciellt billigt.. Men man slipper ju frakten. :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.