Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Ber om ursäkt för falska förhoppningar om reatips, men någon som vet hur läget är på Coop Sisjön?

MattiasKr

Citat från: MartinAberg skrivet 23 januari 2015 kl. 00:17
Ber om ursäkt för falska förhoppningar om reatips, men någon som vet hur läget är på Coop Sisjön?

Jag var där i går runt lunch, och då var det bara något Chima-set som var måttligt nedsatt. Ingen utförsäljning precis

o0ger

Det finns ca 10 st kvar på Rusta Erikslund i Västerås. Det står att de kostar 199 kr på hyllan, men de kostar bara 99 kr.

På Åhlens City i Västerås fanns inte mycket LEGO på rea. Lite Ninjago och Friends fanns.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Surf Green

Citat från: o0ger skrivet 23 januari 2015 kl. 14:41
Det finns ca 10 st kvar på Rusta Erikslund i Västerås. Det står att de kostar 199 kr på hyllan, men de kostar bara 99 kr.

På Åhlens City i Västerås fanns inte mycket LEGO på rea. Lite Ninjago och Friends fanns.

Är det bara så i V-ås eller kostar de 99:- i hela landet?

jennie

I Gävle är de inte heller ommärkta, men går in för 99:- i kassan. Så det gäller säkert i hela landet.

o0ger

De håller på att byta kassa-system, så skynda fynda ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Colligo

Rusta Burlöv center har slut på 70703.

Åhléns triangeln i Malmö har en hel del friendsset och ett fåtal ninjagoset på halva priset.

erik1107

Åhlens i Uppsala har 10-20 friends-set kvar på 50%, , för ca 175kr och 41035 för straxt under 200kr.

Bernie

Lekia i Solna Centrum har Tower of Orthanc för 2199kr, Lego City brandstation för 599 kr. I övrigt fanns det mycket i lager men var rätt dyrt.

BeardedNerd

Jag gjorde en sväng i Östersund. Lekplaneten har ett fåtal gamla Turtles-set på rea och har fått in januariseten. Åhlens hade 50% på några medelstora Friends-set och lite blandat smågrejs från SW. Rusta hade bara ett futtigt Galaxy Squad-set kvar för 99 kr. Coop hade en blandad rea där det fanns lite Legend Beasts för 50 kr och några medelsmå blandade set för 149 kr. De hade även en stor laddning CMF12-figurer och någon enstaka Simpsons, inget CMF13.

Magnusengstrom

Coop forum Helsingborg har 30% på många olika lego set.
Bland annat

Med mera.

lingonfil

Citat från: Bernie skrivet 23 januari 2015 kl. 23:07
Lekia i Solna Centrum har Tower of Orthanc för 2199kr, Lego City brandstation för 599 kr. I övrigt fanns det mycket i lager men var rätt dyrt.

De har några andra exlusives också. Operahuset, simpsonhuset och metalbeards skepp. Inga fantastiska (eller nedsatta priser) men dessa är ju inte helt lätta att få tag på. Kan även passa på att tipsa att deras legoutbud är riktigt bra för en butik i deras storlek. Dessutom så har de snygga byggen på display (från en swebrickare, kommer ej ihåg vem).

darthmortar

Coop i Borås har 30% på följande set (pris efter rabatt)

110kr
210kr
210kr
210kr
110kr
199kr
ca 420 kr tror jag (många kvar).

Fanns också mängder av , olika friends, microfighters med mera som jag inte kollade närmare på. Fanns också några ytterligare star wars skepp som jag inte heller tittade närmare på. Många kvar av varje set iaf.

Beginners hade inga legoreor just nu men en hel del exclusive, fanns bland annat operahuset i Sidney, Tower of Orthanc mfl

BR i Borås hade endast två legoplaneter av Tantive IV för ca 70kr st och tre droid tri-fighter för 289kr på rea.

Rusta i Borås totalt länsat på Lego.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

erik1107

Uppsala Stenhagen (inga bra tips, men andra slipper åka och kolla iaf):

Coop 25% på en massa små och mellanstora set (inget jag tyckte var intressant)
ÖB: ingen rea
Rusta: inget lego
ICA maxi: ingen rea

x_inteduplo_x

Citat från: Bernie skrivet 22 januari 2015 kl. 20:23

Det var 60044 ( polistransport)

Polistransporten är slut både på Fridhemsplan & Odenplan. Något Åhléns som fortfarande har den?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.