Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

Rapport från Rusta, Linköping. Står 199 kr på skylten, men kostar 99 kr.

Skafte

Citat från: Vibora skrivet 21 januari 2015 kl. 16:32
Rapport från Rusta, Linköping. Står 199 kr på skylten, men kostar 99 kr.

Spring och köp, östgötar! Ni vågar aldrig!  :)


lindyhep

#3513
Citat från: andli skrivet 21 januari 2015 kl. 13:47
Jag kollade bara legohörnan, och såg inget som var tydligt reaskylltat.
Flertalet hyllor var alltså tomma, påminner mest om en östtysk matvarubutik på 80 talet...

Och detta är endå en legoavdelning som har haft Operahuset och liknande stora set hemma, de borde ju tänka lite mer på sin profil..
Undra om det hade varit accepterat att tex herrklädesavdelningarna sett ut på samma sätt?

Reaseten står inte i legohörnan. De hade och så tror jag det var o samt nåt city med en båt med ett ordinarie på 799 (kollade inte så noga på det). Fanns kanske tio av varje framme.

Jag får kolla friendsnumrena igen för två åtminstone är fel....

papillion

Citat från: lindyhep skrivet 21 januari 2015 kl. 21:04
Citat från: andli skrivet 21 januari 2015 kl. 13:47
Jag kollade bara legohörnan, och såg inget som var tydligt reaskylltat.
Flertalet hyllor var alltså tomma, påminner mest om en östtysk matvarubutik på 80 talet...

Och detta är endå en legoavdelning som har haft Operahuset och liknande stora set hemma, de borde ju tänka lite mer på sin profil..
Undra om det hade varit accepterat att tex herrklädesavdelningarna sett ut på samma sätt?

Reaseten står inte i legohörnan. De hade och så tror jag det var o samt nåt city med en båt med ett ordinarie på 799 (kollade inte så noga på det). Fanns kanske tio av varje framme.

City med båt, var det Kustbevakningen? Den är jag ute efter, så jag kan ju alltid hoppas. 799 låter som det. Men det lär väl vara slut imorgon. Jaja, den som lever får se.

Sollan

Det fanns lite lego till halva priset på Åhléns vid Ringen i Sthlm. Tre sorters friendsset (ganska många kvar) och ett city set (2 kvar när jag gick därifrån )

Joadoa

Någon som vart på Coop forum samt Åhléns i Linköping och som kan rapportera om ev reor?

/J

Nirvana5

Ett av Coopvaruhusen i Borlänge sänkte priset på en massa set igår råkade vara där av en slump mest för att kolla om det var någon rea , när en av expediterna kom till Legohyllan och började byta priser så jag frågade och hon svarade att det skulle reas bort för det kommer nytt .. mycket trevligt faktiskt. fick hjälpa till att leta fram vilka set som skulle på rea och det var många .Köpte  en hel del av de som det bara fanns ett kvar av. till slut blev det 3 kassar lego för 1800kr som annars skulle ha kostat det dubbla så jag är nöjd. Det som reades ut var bla superheroes Star wars City Friends Creator technics osv med 50 % åkte sedan till det andra och där var det ingen rea , så efter ett snack med personalen så kom dom fram till att det bestämdes per varuhus och inte centralt... mmhmm ska minsann ringa och tjata varje dag

Alex

Coop forum i Västerås har 30% på "förra årets modeller" Hittade och i lådorna.
Fanns en del Starwars, friends, city, chima och Ninjago. Hann inte kolla mer ingående vilka modeller det var.

Kvarnbacka

Citat från: Nirvana5 skrivet 22 januari 2015 kl. 12:57
Ett av Coopvaruhusen i Borlänge sänkte priset på en massa set igår råkade vara där av en slump mest för att kolla om det var någon rea , när en av expediterna kom till Legohyllan och började byta priser så jag frågade och hon svarade att det skulle reas bort för det kommer nytt .. mycket trevligt faktiskt. fick hjälpa till att leta fram vilka set som skulle på rea och det var många .Köpte  en hel del av de som det bara fanns ett kvar av. till slut blev det 3 kassar lego för 1800kr som annars skulle ha kostat det dubbla så jag är nöjd. Det som reades ut var bla superheroes Star wars City Friends Creator technics osv med 50 % åkte sedan till det andra och där var det ingen rea , så efter ett snack med personalen så kom dom fram till att det bestämdes per varuhus och inte centralt... mmhmm ska minsann ringa och tjata varje dag

Vilket av dem är det som har rea då, så man inte går och kollar i onödan? Norra Backa?

Majkel

Citat från: Joadoa skrivet 22 januari 2015 kl. 00:31
Någon som vart på Coop forum samt Åhléns i Linköping och som kan rapportera om ev reor?

/J

Åhlens city i linköping hade för 199kr nu på eftermiddagen. Enda setet med annanas :) eller är det en rund kexchoklad?

darthmortar

Åhlens i Värnamo hade på rean 3st av ett friendsset, cmf serie 12 för 10 kr st, Ezras skepp (sw) för 299kr eller om det var 50% på det (otyligt) de där chimaseten (ni vet apan, krokodilen osv) för ca 50 kr st samt microfighters serie 1 för ca 50 kr st. Såg inget mer lego men det låg i en salig röra blandat med olika andra leksaker och brädspel.

(är lite lat och orkar inte leta upp setnumren)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Anders67

#3522
Citat från: Majkel skrivet 22 januari 2015 kl. 17:20
Åhlens city i linköping hade för 199kr nu på eftermiddagen. Enda setet med annanas :) eller är det en rund kexchoklad?
Det blev en sån för mig också, fina blandare och så klart 2 annanaser.

Bernie

Åhlens Fridhemsplan i Stockholm hade ett stort antal av fem set för halva priset. 
mest djungel-friends för 175 kr.

Det var 60044 ( polistransport)
41059
41036
41035
duplo 10544 (batman)

Vet inte hur jag får till bricklink länkarna, detta är min första post

Nirvana5


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.