Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Citat från: pazappa skrivet 19 december 2014 kl. 15:16
Varsågod för tips. Note to self: beställ först, tipsa sedan haha.

Inte för att man ska vara självisk men på detta forum beställs det slut på lagret på affär efter affär när tipset kommit här, så det är nog bra att först beställa det man vill ha själv i lugn o ro och sedan släppa nyheten (bomben för affären) åt oss andra som tömmer lagret som ett gäng plundrande vikingar.

/ByggareDan

Surf Green

Aj Aj! Simpsonshuset hann också försvinna medans jag funderade! :)

andli

Tur att jag redan blåst hela nästa års legobudget, för det där operahuset börjar jag bli sugen på :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dacchus

Tusen tack för tipset! Hann knipa ett Operahus :)) Men kommer ändå inte kunna sova. Simpsons för 1299 och jag missade det.....

Tack igen.

Svegon


Peter

var i morse slut på Ica max webblager och saldo för Karlstad Bergvik. Men de fanns ändå kvar några 10-tal i varuhuset, även sedan jag åkt därifrån för två timmar sedan.  :D

AndersI

Coop forum i Eskilstuna har Olivia's house, för 399:-

shutter

Citat från: AndersI skrivet 20 december 2014 kl. 18:35
Coop forum i Eskilstuna har Olivia's house, för 399:-
Bra pris! Snart kommer Emmas hus ;)
Utgallrat på Lekcenter nu :'(

dacchus

Ngn som varit ute på Lekmer i Barkaby och kollar deras rea som börjat? Är legot nedsatt? Främst ute efter större set.

Muffiman

Hej!
Första gången jag postar och hoppas jag hittat rätt tråd och ett bra pris... :-)

Hittade icahemma.se för 749:- (bara via nätet):
http://www.icahemma.se/movie-bennys-rymdske-70816-lego-p-30845-c-1932.aspx
"Jajjemänn på Rhodos brygga"

:::::::

Verkar vara billigast just nu enligt prisjakt :)

Ashman

Citat från: Muffiman skrivet 21 december 2014 kl. 14:32
Hej!
Första gången jag postar och hoppas jag hittat rätt tråd och ett bra pris... :-)

Hittade icahemma.se för 749:- (bara via nätet):
http://www.icahemma.se/movie-bennys-rymdske-70816-lego-p-30845-c-1932.aspx
Blir sugen på att köpa den. Nån som byggt den? Har köpt lite Lego Movie för jag gillar stilen, men sen faller de lätt sönder när ungarna ska leka med dem. Samma problem med Lego Chima. Tacka vet jag Technic :) ibland undrar man vad det är designat för, prydnad eller lek.

Record

Citat från: Ashman skrivet 21 december 2014 kl. 15:31
Citat från: Muffiman skrivet 21 december 2014 kl. 14:32
Hej!
Första gången jag postar och hoppas jag hittat rätt tråd och ett bra pris... :-)

Hittade icahemma.se för 749:- (bara via nätet):
http://www.icahemma.se/movie-bennys-rymdske-70816-lego-p-30845-c-1932.aspx
Blir sugen på att köpa den. Nån som byggt den? Har köpt lite Lego Movie för jag gillar stilen, men sen faller de lätt sönder när ungarna ska leka med dem. Samma problem med Lego Chima. Tacka vet jag Technic :) ibland undrar man vad det är designat för, prydnad eller lek.

Jag och grabben 5½ har byggt den, och den är mycket bra i konstruktionen, jag tänkte samma som du. Den har ett technic chassi, så den håller ihop jättebra, sällan att det släpper grejer, och grabben är lite livlig ibland :), men barn är barn.
Men jämfört med vad vi fick hålla tillgodo med classic space, så är detta sjömil bättre uppbyggt, och en imponernade pjäs faktiskt :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Risgrynsgrot

Tycker att Rymdskeppet^3 är ett riktigt bra set, både som displaymodell (faktiskt bättre än Sjökon, enligt mig) och som leksak, den är byggd med överlappande technicbricks och massa vanliga bricks så den är riktigt stabil! Fungerar både bra som ett kärleksbrev till CS och som modell av den bästa scenen i LEGO-filmen!

Ni som köpte billiga exklusives på Lekcenter.se, har ni hört något? Har inte fått något annat än bekräftelsen än, men de kanske inte skickar förrän imorgon iofs..

Ashman

Record
Risgrynsgröt,
Tack för kommentarerna, tror det blir ett rymdskepp. Jag har inget problem med att saker till slut faller sönder för att sedan återskapas som nåt annat, men vissa set, speciellt Chima och Movie, de håller inte ens en minut med mina ungar   :D  :D En massa spröt och grejer som sticker åt alla håll. Och flera av Movie robotar eller annat kan knappt stå själva.
Jag var jättesugen på Sjökon, men den verkar inte speciellt lekvänlig så jag skippade den trots att den ser helt underbar ut.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.