Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: BeardedNerd skrivet 22 oktober 2014 kl. 16:23
Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2014 kl. 16:35
Citat från: BeardedNerd skrivet 21 oktober 2014 kl. 14:02
Rusta i Östersund har inte leksaker :(
Har du varit och kikat?

Nej, men de brukar inte ha några leksaker alls, de senaste åren. Jag kikar på fredag när jag har vägarna förbi.
Varit och kikat. Har inte hemma något lego, men jag fixade det ändå. (se tidigare tråd)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kuiper

Rusta i Linköping hade seten, men Hobbitspelet var slut.

Dark_Link

Efter att ha kollat Rusta i Skövde, som var i allmänt kaos, där personalen såg ut som frågetecken när jag sa LEGO, så ringde jag kundtjänsten. Enligt mannen jag pratade med så är de set som finns i butikerna sådan som plockades ner i januari efter "efter-jul-driven" och därför finns de bara i vissa butiker. Han menade också att de inte har något LEGO på ingång inom den överskådliga framtiden. :/

swestar

Citat från: Dark_Link skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:02
Efter att ha kollat Rusta i Skövde, som var i allmänt kaos, där personalen såg ut som frågetecken när jag sa LEGO, så ringde jag kundtjänsten. Enligt mannen jag pratade med så är de set som finns i butikerna sådan som plockades ner i januari efter "efter-jul-driven" och därför finns de bara i vissa butiker. Han menade också att de inte har något LEGO på ingång inom den överskådliga framtiden. :/
Fick ett helt annat svar från kundtjänst  ???
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

darthmortar

Citat från: Dark_Link skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:02
Efter att ha kollat Rusta i Skövde, som var i allmänt kaos, där personalen såg ut som frågetecken när jag sa LEGO, så ringde jag kundtjänsten. Enligt mannen jag pratade med så är de set som finns i butikerna sådan som plockades ner i januari efter "efter-jul-driven" och därför finns de bara i vissa butiker. Han menade också att de inte har något LEGO på ingång inom den överskådliga framtiden. :/

Det stämmer "definitivt" inte. När jag var i rustabutiken i Gislaved så höll de på och packade upp legot. Det låg packat i bruna omärkta kartonger, anpassat exakt efter innehållet, som i sin tur låg i en betydligt större kartong. Isf kommer det från någon form av centrallager. Alla kartonger i butik var i perfekta skick. Förra vintern sålde butikerna Gislaved, Jönköping, Trollhättan slut på sina legolager.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Dark_Link

Citat från: darthmortar skrivet 22 oktober 2014 kl. 22:01
Det stämmer "definitivt" inte. När jag var i rustabutiken i Gislaved så höll de på och packade upp legot. Det låg packat i bruna omärkta kartonger, anpassat exakt efter innehållet, som i sin tur låg i en betydligt större kartong. Isf kommer det från någon form av centrallager. Alla kartonger i butik var i perfekta skick. Förra vintern sålde butikerna Gislaved, Jönköping, Trollhättan slut på sina legolager.

Ja det var när jag lyfte det som jag fick svaret "plockat ner/undan efter efter-jul-driven", sen ska det inte påstås att han gav intrycket av att ha stenkoll direkt.. :) Får väl hålla utkik helt enkelt och hoppas att något dyker upp.

Surf Green

Nu har Leklust i hbg polisstationen för 599:- och stardestroyern för 999:-

Silence101

Inget Lego på Rusta i Kalmar :(
De hade leksaker att plocka upp men om det fanns Lego kände de inte till.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Illuwatar

Rusta i Haninge/Länna hade Lego - några Hobbit-spel fanns när jag kollade (i går kväll).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Teabox

Inga leksaker alls på Rusta i Halmstad :(

Roger Brickjet

Just nu 0 hobbit på rusta i Bromma blocks.

insurrection

Citat från: JohanW skrivet 22 oktober 2014 kl. 08:10
Citat från: jani81 skrivet 21 oktober 2014 kl. 21:28
Rusta Lund:
Ninjagosetet 199
Galaxysquadsetet 299
Spel 49: Hobbit

Tack då sparade du mig en bilresa.
Tog du allt?
Vart i Malmöbutiken efter Kwagge utan att först ha kollat här...

pacc

Ingen hobbit i lund, men jag skulle bara ha en ninjamech

JohanW

Citat från: insurrection skrivet 23 oktober 2014 kl. 16:44
Citat från: JohanW skrivet 22 oktober 2014 kl. 08:10
Citat från: jani81 skrivet 21 oktober 2014 kl. 21:28
Rusta Lund:
Ninjagosetet 199
Galaxysquadsetet 299
Spel 49: Hobbit

Tack då sparade du mig en bilresa.
Tog du allt?
Vart i Malmöbutiken efter Kwagge utan att först ha kollat här...

När jag var på Jägersro fanns det typ 4-5 Hobbit och mängder av Mini Tarus kvar. Men det var i tisdags vid 13-snåret.

Surf Green

Citat från: cecilia67 skrivet 22 oktober 2014 kl. 15:27
Idag öppnar tydligen Lekia en ny affär på Väla (Helsingborg), 25% rabatt på allt Lego tom söndag 26/10 enligt Välamagasinet.

Jag var där när de öppnade! Mycket Lego men tyvärr är deras utgångspriser väldigt höga så rabatten blir inte fantastisk!
De hade dock Operahuset som med rabatten blev strax under 2700:- De hade också en del andra Exclusive-askar.
Blev en Horizon Express för mig iaf! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.