Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: AndersI skrivet 22 augusti 2014 kl. 14:57
Är vi redan på den 22:e? Usch vad tiden drar iväg...

Jo tiden går fort när man har roligt :)

Friskt satsat, hälften vunnet..

cptCalavera

BR i Örebro har en reahylla med en del Lego. Inga superpriser men en hel del någon hundralapp under billigaste på prisjakt. Blen en Lone Ranger dilifens för 299 till mig. :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Kekken

Citat från: darthmortar skrivet 19 augusti 2014 kl. 19:29
Smålänningens marknad i Bredaryd har "stor" legorea enligt bifogad bild. Skynda er att fynda, blir fort urplockat. Fanns bara en Jabbas Palace kvar, tror jag, inga ewoker, podrace, gungan sub eller naboo fighters kvar. Däremot väldigt gott om Sith Fury och Slave II (ca 10st av varje). De har också rea på utemöbler om man nu är intresserad av detta.

Tack för tipset. Var där och handlade för lego för 2000 pix. Fick en Starwars Lego klocka på köpet också. Var ju tvungen för att få resan "betald".

Peter S

Citat från: AndersI skrivet 22 augusti 2014 kl. 13:01
Jag ser det i broschyren för ICA Maxi Eskilstuna, i alla fall. Noterar att det även gäller webben om varan inte finns i butiken...

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=4d8k86hj

Maxi i Solna nu på söndag:

bileam

Saxat från Facebook:

Lekia Alingsås
Du får 25% rabatt på ALLA leksaker!
På lördag är det stor fest i Alingsås, då det stora barnkalaset går av stapeln. Runt om i centrala Alingsås är det fullt av roliga aktiviteter för alla barn.
Lekias present till dig är att du får 25% rabatt på ALLA leksaker i hela butiken. Detta gäller hela dagen, lördag den 30:e augusti.
Lekia i Alingsås är en välsorterad leksaksaffär. Vi finns i affärshuset Storken mitt i centrala Alingsås, och har öppet måndag-fredag 10-19, lördag 10-16 och söndag 11-16. Välkommen!


Priserna brukar vara ungefär som alla andra affärer, men hyfsat välsorterat för att vara en mindre affär. Är tyvärr bortrest, så det blir inget besök för min del...

cptCalavera

Brixit har lagt upp nya minifigserien som bevakningsbar. 15kr/påse är webpriset. Känns som att det är felaktigt och kommer höjas skulle jag iofs tro, då en låda ligger på 1190, vilket blir dryga 19kr/påse. Men om priset kvarstår så är det ju riktigt bra :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Pekblom

Citat från: cptCalavera skrivet 28 augusti 2014 kl. 21:51
Brixit har lagt upp nya minifigserien som bevakningsbar. 15kr/påse är webpriset. Känns som att det är felaktigt och kommer höjas skulle jag iofs tro, då en låda ligger på 1190, vilket blir dryga 19kr/påse. Men om priset kvarstår så är det ju riktigt bra :)

om man klämmer fram "gobitarna" och kränger dem för 39:- så blir det ju rättmycket "slumpvisa" påsar över.... ;-)

cptCalavera

Citat från: Pekblom skrivet 28 augusti 2014 kl. 22:41
Citat från: cptCalavera skrivet 28 augusti 2014 kl. 21:51
Brixit har lagt upp nya minifigserien som bevakningsbar. 15kr/påse är webpriset. Känns som att det är felaktigt och kommer höjas skulle jag iofs tro, då en låda ligger på 1190, vilket blir dryga 19kr/påse. Men om priset kvarstår så är det ju riktigt bra :)

om man klämmer fram "gobitarna" och kränger dem för 39:- så blir det ju rättmycket "slumpvisa" påsar över.... ;-)

Haha, har du helt rätt i :P
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

SvanteOlof

huuuu. vad dyrt och vad sugen jag blir på mer och mer och mer lego var dag. jag satt och kollade på byggleksaker.se och såg att vagarna anfaller är på rea. jag bor nära butiken så jag tvingas nog köra dit och införskaffa.

mitt problem är dock att jag behöver uruk-hai armén och den ser ut tt vara slut överallt. Är det någon som vet var den kan finnas till ett rimligt pris? jag har kollat med amazon men det blir bara dyrare den vägn. snälla swebrick hjälp mig. jag har redan köpt stora helms deep till min son till hans födelsedag 2019 men jag vill öppna med den lilla lådan och sen överaska med den större när vi byggt den.
ordvits: studsmatta = 4186

Risgrynsgrot

Citat från: SvanteOlof skrivet 30 augusti 2014 kl. 13:23
huuuu. vad dyrt och vad sugen jag blir på mer och mer och mer lego var dag. jag satt och kollade på byggleksaker.se och såg att vagarna anfaller är på rea. jag bor nära butiken så jag tvingas nog köra dit och införskaffa.

mitt problem är dock att jag behöver uruk-hai armén och den ser ut tt vara slut överallt. Är det någon som vet var den kan finnas till ett rimligt pris? jag har kollat med amazon men det blir bara dyrare den vägn. snälla swebrick hjälp mig. jag har redan köpt stora helms deep till min son till hans födelsedag 2019 men jag vill öppna med den lilla lådan och sen överaska med den större när vi byggt den.
Uruk-Hai Army är ju redan retired, så det kommer inga fler och lådan var dessutom också en väldigt populär sådan så den är svår att få tag i oöppnad.

Ser att den finns till salu av en del säljare på Bricklink för runt 400 kr + frakt (räkna minst en hundring till) och det är nog det bästa valet för dig.

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

darthmortar

Citat från: SvanteOlof skrivet 30 augusti 2014 kl. 13:23
huuuu. vad dyrt och vad sugen jag blir på mer och mer och mer lego var dag. jag satt och kollade på byggleksaker.se och såg att vagarna anfaller är på rea. jag bor nära butiken så jag tvingas nog köra dit och införskaffa.

mitt problem är dock att jag behöver uruk-hai armén och den ser ut tt vara slut överallt. Är det någon som vet var den kan finnas till ett rimligt pris? jag har kollat med amazon men det blir bara dyrare den vägn. snälla swebrick hjälp mig. jag har redan köpt stora helms deep till min son till hans födelsedag 2019 men jag vill öppna med den lilla lådan och sen överaska med den större när vi byggt den.

Vilket set är det?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

beguiristain

Citat från: darthmortar skrivet 30 augusti 2014 kl. 21:27
Citat från: SvanteOlof skrivet 30 augusti 2014 kl. 13:23
huuuu. vad dyrt och vad sugen jag blir på mer och mer och mer lego var dag. jag satt och kollade på byggleksaker.se och såg att vagarna anfaller är på rea. jag bor nära butiken så jag tvingas nog köra dit och införskaffa.

mitt problem är dock att jag behöver uruk-hai armén och den ser ut tt vara slut överallt. Är det någon som vet var den kan finnas till ett rimligt pris? jag har kollat med amazon men det blir bara dyrare den vägn. snälla swebrick hjälp mig. jag har redan köpt stora helms deep till min son till hans födelsedag 2019 men jag vill öppna med den lilla lådan och sen överaska med den större när vi byggt den.

Vilket set är det?


Erik

Från och med i morgon säljs för 159 kr på Netto. 650 bitar ger ett bra bitpris på blandade bricks!

:::::::

Gött, dom blir ju bra att ha till Minecraft. När Netto öppnade i Västerås har jag för mig att jag betalade 79kr per låda. Vart 10 stycken och dom bitarna har vi haft mycket nytta av.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.