Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Citat från: oscarswe skrivet 08 januari 2014 kl. 18:41
jo men web priserna gäller ju inte i butikerna

Jo, alltså du beställer på ICA Hemma och väljer att hämta ut i din butik. Varorna packas direkt och du kan hämta dem samma dag. 
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

oscarswe

#2341
oki ja trodde du ville ha online priserna i butik du vill spara 30 kronor i frakt ?

Alla priser är webbunika och kan skilja sig från butik.

TheFritz

Citat från: oscarswe skrivet 08 januari 2014 kl. 19:25
oki ja trodde du ville ha online priserna i butik du vill spara 30 kronor i frakt ?

Alla priser är webbunika och kan skilja sig från butik.
Du kan boka till webbpris och hämta ut varan i butik. Välj bara butik i kassan.
Dock fungerar det uselt i Kumla & Örebro. Saldona stämmer inte alls.

mordatre

Citat från: TheFritz skrivet 08 januari 2014 kl. 19:39
Citat från: oscarswe skrivet 08 januari 2014 kl. 19:25
oki ja trodde du ville ha online priserna i butik du vill spara 30 kronor i frakt ?

Alla priser är webbunika och kan skilja sig från butik.
Du kan boka till webbpris och hämta ut varan i butik. Välj bara butik i kassan.
Dock fungerar det uselt i Kumla & Örebro. Saldona stämmer inte alls.

Exakt. Bokar du genom webben så får du webpris.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

humlan

Jag visade websidan för en expedit på min Maxi och fick då det priset, köpte två 75015... :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


oskbl

Citat från: humlan skrivet 08 januari 2014 kl. 21:15
Jag visade websidan för en expedit på min Maxi och fick då det priset, köpte två 75015... :P

På Ica Maxi i Linköping var 75015 skyltat för 200, men gick in för webbpriset på 100 ändå. Expediten jag pratade med verkade tycka att det inte skulle vara nån skillnad på webbpriser och butikspriser, låter ju rimligt ifall varan finns på webben och i butik tycker jag. 9491 för 75:- fanns också (i Linköping).

Dessutom har/hade Toysrus i Linköping en ask av 9474 för 923 kr tidigare idag.

Utmärkt tråd denna förövrigt.

marpe

Citat från: oskbl skrivet 08 januari 2014 kl. 21:40
På Ica Maxi i Linköping var 75015 skyltat för 200, men gick in för webbpriset på 100 ändå.
Välkommen till forumet.  :)

Hoppas jag inte är påflugen men var det möjligen dig jag såg?
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4641.msg114902#msg114902

Geonosian Cannon för 75 kr är ett kanonpris. Fanns 10 askar kvar på Maxi i Linköping.

oskbl

Citat från: marpe skrivet 08 januari 2014 kl. 22:02
Välkommen till forumet.  :)

Hoppas jag inte är påflugen men var det möjligen dig jag såg?
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4641.msg114902#msg114902

Geonosian Cannon för 75 kr är ett kanonpris. Fanns 10 askar kvar på Maxi i Linköping.

Tack så mycket!  :) Det var inte mig du såg, jag var där ca 19. Jag brukar handla på Coop Forum i Linköping, men där kan man dock inte fynda i legohyllan.


marpe

Samma här. Legorea på Coop Forum i Linköping innebär listpris :'(
Riktigt bra butik i övrigt.

Skafte

Och jag som hade hoppats på det Coop Forum de bygger i Visby som billigt Lego-källa.  :'(

dalle

#2351
Citat från: Skafte skrivet 09 januari 2014 kl. 09:08
Och jag som hade hoppats på det Coop Forum de bygger i Visby som billigt Lego-källa.  :'(

I Coops medlemstidning så stod det i senaste numret att de skulle ha medlemsrabatter på lego under året. Vi får se.  Sist jag var där så hade de halva priset på en del set. Annars är det listpris som sagt.

pacc

" Coop Forum de bygger i Visby"
Yeay, om de bricklinkar byggmaterialet och river det inom ett år. Coop har inte tagit ett bra beslut de senaste 15 åren...

Risgrynsgrot

Bamba.se har de nya LEGO the Movie-seten, nya Chima mm, mycket bra priser, fri och snabb frakt, och använd koden "GillarBamba" för att få ytterligare 10 % rabatt på ditt köp.  :D

http://bamba.se/brand.html/fabrikat2

lingonfil

Jag kan passa på att ösa lite beröm över den butiken. De levererar snabbt och ger bra service, trots att de har rätt låga priser. Handlade där i Julas och la beställning fredag eftermiddag den 20:e och hade dem levererade måndag den 23:e.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.