Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Citat från: Jesperallen skrivet 09 maj 2012 kl. 23:08
Citat från: shutter skrivet 09 maj 2012 kl. 22:05
Brandkår är en hjärtefråga för mig. Det var så allt började, egentligen före 1978, men jag börjar presentationen från den första minifguren så som vi känner den idag!

Kul med en sådan presentation! 80-81:an får mitt hjärta att klappa lite varmare :)

Grattis Jesperallan - inlägg 666 ;)

Håller med, snygg presentation. Minns även jag 1980-talet med värme. var en klar favorit. Men gubbarna från 1994-1999 håller inte riktigt måttet tycker jag. Ser ut som en blandning av porr-skådisar och pizzabagare ;)

prah

Shutter Roligt att se en kronologisk ordning av alla brandmän :) Finns det möjlighet att det finns en liknande med poliskonstaplar och sjukhuspersonal också? ;)
Prah

shutter

Citat från: prah skrivet 10 maj 2012 kl. 17:15
Shutter Roligt att se en kronologisk ordning av alla brandmän :) Finns det möjlighet att det finns en liknande med poliskonstaplar och sjukhuspersonal också? ;)
Det kanske kommer. Poliser finns det gott om. Sjukhuspersonal tillsammans med ambulanssjukvårdare kan funka. finns många snygga på ambulanshelikopter framför allt :D

Min stora fråga är om jag skall fortsätta med samlingsboxarna från LEGO, 299 kr på Hiko.se. Blir ju en del slantar av det.

Stigge72

Snygg samling. En del av de känner man igen bättre än andra, då man hade en liten mörk period någonstans där...

Magnus den store

Citat från: shutter skrivet 09 maj 2012 kl. 22:05
Brandkår är en hjärtefråga för mig. Det var så allt började, egentligen före 1978, men jag börjar presentationen från den första minifguren så som vi känner den idag!

Min första minifig samlingsbox...

Brandmännen från 2003 och 2012 står i en klass för sig, men 80/81 väcker en del känslor. 90-talet var ett riktigt bottennapp.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

styrbjörn


Lego jack sparrow army by Styrbjorn24, on Flickr
Ja en sån här är det många som har ;) :P

Magnus den store

Citat från: styrbjörn skrivet 14 maj 2012 kl. 19:43
Lego jack sparrow army by Styrbjorn24, on Flickr
Ja en sån här är det många som har ;) :P

Kanske inte det roligaste att bygga en armé av Jack, om än mäktig. Men det är väl klart, kan George göra Star Wars: The Clone Wars, kan Disney göra Pirates of the Caribbean: The Clone Armada. Det finns några mf som återkommer i stor skala. Själv kan jag mönstra en armé med Dastan och Obi-Wan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

stej123

Mina tyska soldater:



Mina ryska soldater:



Mina amerikaner:



Mina japaner:



Mina finnar(sommaruniform till höger):



Alla tillsammans i tillfälligt fredlig tillvaro:


AndersI

Snygga arméer - enda felet är att de ser så glada ut  :)

Silence101

Citat från: AndersI skrivet 04 september 2012 kl. 10:55
Snygga arméer - enda felet är att de ser så glada ut  :)
Dom har kommit hem från fronten. Det är fred i Legovärlden. :D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Wineyard

Citat från: Silence101 skrivet 04 september 2012 kl. 12:45
Citat från: AndersI skrivet 04 september 2012 kl. 10:55
Snygga arméer - enda felet är att de ser så glada ut  :)
Dom har kommit hem från fronten. Det är fred i Legovärlden. :D
Förutom i Legojapan, där ser alla sura ut.

OnT: Kul att se alla samlade!

Sirre

Citat från: Wineyard skrivet 04 september 2012 kl. 16:20
Förutom i Legojapan, där ser alla sura ut.

Det är för vår image. Men vi ler på insidan. ;)


stej123: Riktigt snyggt!

Magnus den store

Kul med en uppdatering i den här tråden. Mäktiga soldater. Tyskarna verkar dock lite överlägsna. Hur ryssarna ska stå sig mot fienden begriper jag inte. Än mindre hur de ska kunna invadera Finland. Sen tror jag att amerikanarna fått nån hudsjukdom.  ::)

Hade varit roligt att få se andra sorters "arméer", som sjuksköterskor/läkare, pantomimer, sjömän, mumier, clowner eller liknande.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Du menar nåt i stil med Santa Lemmings vs. Starship Troopers?

Magnus den store

Citat från: AndersI skrivet 05 september 2012 kl. 22:40
Du menar nåt i stil med Santa Lemmings vs. Starship Troopers?

Ja, precis. Aggressiva tomtar. Antar att de sitter på superkrafter när de har oddsen emot sig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.