Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Masters Aftermath - gotlänningarna pratar

Startat av Skafte, 18 november 2020 kl. 15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Kul att ni är tillbaks och som Emma skriver kul att se Robban och hans byggen! Vilken kvalité det är!! Dock hade jag gärna sett lite mer av byggena, speciellt Robocop, medan Robban pratade! Nu fick inte Robocop knappt synas och inte alls OCP-plattan som nämndes. Laddad för nästa avsnitt :)!

dalle

Citat från: CopMike skrivet 12 augusti 2021 kl. 08:06
Kul att ni är tillbaks och som Emma skriver kul att se Robban och hans byggen! Vilken kvalité det är!! Dock hade jag gärna sett lite mer av byggena, speciellt Robocop, medan Robban pratade! Nu fick inte Robocop knappt synas och inte alls OCP-plattan som nämndes. Laddad för nästa avsnitt :)!
Det är en lärdom vi tagit med från LM att inte visa byggena för mycket så man blir tillfredsställd.  ;)
När jag träffade eMpTyW så sa han att det är på gång med fler avsnitt bara han får tid till att texta ifred.

Skafte

Sådär, nu finns en intervju med Joakim, TCAS, som visar sina byggen från Bureå-utställningen, på första sidan i tråden. Avsnitt 13 kallar vi det.

the_brickaholic

Sveriges svar på Beyond the Brick.
Älskart! 😍
Instagramkonto = @the_brickaholic

dalle

Citat från: the_brickaholic skrivet 13 augusti 2021 kl. 10:00
Sveriges svar på Beyond the Brick.
Älskart! 😍
... eller Svergies svar på Statler and Waldorf. Lika älskvärda i vilket fall.

Skafte

Nu finns ett avsnitt till på förstasidan, där vi pratar med Svartkrut, Emma och stej123 i Bureå.

eMpTyW har försökt förklara för mig hur avsnitten skall numreras, hoppas jag fått det rätt...

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 25 augusti 2021 kl. 23:16
Nu finns ett avsnitt till på förstasidan, där vi pratar med Svartkrut, Emma och stej123 i Bureå.

eMpTyW har försökt förklara för mig hur avsnitten skall numreras, hoppas jag fått det rätt...
Ytterligare ett trevligt och informativt avsnitt :D!

ColA

Underbart detta nya favorit avsnitt!

Skafte

#68
Här pratar vi om förväntningar på kvällens premiär!



Även på förstasidan, där kallar vi det avsnitt 2:3, eftersom VÅR säsong 2 tydligen började när det var casting i februarish. Fler intervjuer från Bureå kommer vad det lider, och förhoppningsvis ett sån här "inför kvällens avsnitt - vad tänker vi om förra lördagen?"-film varje lördag framöver.

Heja Swebrick!

Skafte

#69
Avsnitt... ja efter premiären av säsong 2:


Och vi slår också emellan med en intervju med Dalle från Bureå! Ja alltså själva Dalle är ju från Uppsala (Dalarna ursprungligen), men intervjun är från Bureå. Ni fattar.


ColA

Fantastiska video som vanligt  :) ser fram emot nästa!

Skafte heter Felix lagkompis Viktor eller Vidar?

Skafte

Han heter Vidar. Inte ens med fusklapp fick jag det rätt. Tur att Mattias textar så att det blir rätt någonstans!  ;)

Skafte

#72
Häpp häpp, lördag och nytt avsnitt!


Afkim

Älskar er! Det är så mysigt och spännande att höra. Tack 🙏🥰

Skafte

#74
Vi betar av intervjuer från Bureå i väntan på lördagen! Här är mannen, myten, legenden Rickard med forumnicket SuckMyBrick, som visar en berömd pippi. Inte Långstrump.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.