Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

klosskillen

Jättegrattis till Rickard och David!!! Otroligt välförtjänt!

eon

Jag tycker att det är väl genomfört av alla 16 deltagarna. Grattis till er alla!
Samt extra stort grattis till LM-vinnarna Rickard och David!

Peter S

Grattis till segern! Väl vald och utförd mekanik sätter piff på de flesta byggen! Hoppas få se lite mer sånt framöver.

Peter S

Bra val av extradomare också, även om deras motiveringar inte klart kom fram.

Tunnan

Grattis till alla i finalen för fantastiska byggen men frågan alla vill veta är ju, hur mycket Lego vann man 😛

BeardedNerd

Citat från: Tunnan skrivet 13 december 2020 kl. 22:33
Grattis till alla i finalen för fantastiska byggen men frågan alla vill veta är ju, hur mycket Lego vann man 😛

Ja, och var det något mer spännande än en miljon 2x4 i blandade färger?

AndersI

Instämmer i grattiskören! Bra gjort alla lag, men bäst gjort av segrarna!

JonKlarstrom

Jag hurrar och lyfter på min fantasihatt. Men vad vanns? Vad det lådan i början av säsongen fullt med klossar? Hur kom lådan hem? Vad fanns i den?
Är inte ett dugg fyndig idag.

andli

Citat från: Tunnan skrivet 13 december 2020 kl. 22:33
Grattis till alla i finalen för fantastiska byggen men frågan alla vill veta är ju, hur mycket Lego vann man 😛

2.5 Miljoner lite halvt sorterade bitar, bara använda under 100h TV inspelning? :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Werner

Helt klart välförtjänt! :D Alla var grymma, men jag tycker att segrarna helt klart uppvisade bäst teknisk skicklighet vilket jag tycker borde väga tyngst ändå. Och sen de faktum att de hade vunnit 3 tävlingar och de andra en var.

Däremot kan jag störa mig lite på dramaturgin i Lego Masters. Det är så sjukt uppenbart att folk (i de flesta fall) är klara åtminstone en stund innan de säger. Jag vägrar tro att deltagare springer och hämtar fler bitar när det är 10 sekunder kvar. Det finns en anledning till att klockan inte syns i bild nån gång; för då kan de klippa som de vill.

Sen hade jag velat veta varför flera av lagen hoppade av/behövde vila osv. Har såklart respekt för om det är personliga skäl men om det inte är superkänsligt så vill jag gärna veta. Corona? Utmattad av att bygga i en massa timmar? Nåt annat?
Stockholmare som mest bygger (andras) Star Wars-MOCs. Mancaven börjar bli full nu. Såatteh... Hej!

dalle

Citat från: Werner skrivet 14 december 2020 kl. 12:28
Helt klart välförtjänt! :D Alla var grymma, men jag tycker att segrarna helt klart uppvisade bäst teknisk skicklighet vilket jag tycker borde väga tyngst ändå. Och sen de faktum att de hade vunnit 3 tävlingar och de andra en var.

Däremot kan jag störa mig lite på dramaturgin i Lego Masters. Det är så sjukt uppenbart att folk (i de flesta fall) är klara åtminstone en stund innan de säger. Jag vägrar tro att deltagare springer och hämtar fler bitar när det är 10 sekunder kvar. Det finns en anledning till att klockan inte syns i bild nån gång; för då kan de klippa som de vill.

Sen hade jag velat veta varför flera av lagen hoppade av/behövde vila osv. Har såklart respekt för om det är personliga skäl men om det inte är superkänsligt så vill jag gärna veta. Corona? Utmattad av att bygga i en massa timmar? Nåt annat?

Den ena kom till inspelningen efter att just tillfrisknat från en kraftig förkylning. Efter ett tag så slog det intensiva inspelningstempot tillbaka med yrsel och illamående som inte släppte.
Den andra fick en infektion i kroppen som kurerades med medicin till nästa dag.

Werner

Citat från: dalle skrivet 14 december 2020 kl. 12:51
Citat från: Werner skrivet 14 december 2020 kl. 12:28
Helt klart välförtjänt! :D Alla var grymma, men jag tycker att segrarna helt klart uppvisade bäst teknisk skicklighet vilket jag tycker borde väga tyngst ändå. Och sen de faktum att de hade vunnit 3 tävlingar och de andra en var.

Däremot kan jag störa mig lite på dramaturgin i Lego Masters. Det är så sjukt uppenbart att folk (i de flesta fall) är klara åtminstone en stund innan de säger. Jag vägrar tro att deltagare springer och hämtar fler bitar när det är 10 sekunder kvar. Det finns en anledning till att klockan inte syns i bild nån gång; för då kan de klippa som de vill.

Sen hade jag velat veta varför flera av lagen hoppade av/behövde vila osv. Har såklart respekt för om det är personliga skäl men om det inte är superkänsligt så vill jag gärna veta. Corona? Utmattad av att bygga i en massa timmar? Nåt annat?

Den ena kom till inspelningen efter att just tillfrisknat från en kraftig förkylning. Efter ett tag så slog det intensiva inspelningstempot tillbaka med yrsel och illamående som inte släppte.
Den andra fick en infektion i kroppen som kurerades med medicin till nästa dag.
Ahh, tack för info! Gillar när det är transparent; fattar inte varför de bara inte sa det i programmet. För mig blir det lite weird när folk försvinner utan någon förklaring. Kanske bara min egen nyfikenhet, men ändå. :)
Stockholmare som mest bygger (andras) Star Wars-MOCs. Mancaven börjar bli full nu. Såatteh... Hej!

Kvarnbacka

Grattis till segern och väl kämpat alla! Riktigt imponerande byggen genom hela programserien!

de Gothia

Grattis!! Välförtjänt

Jag hade velat se alla lagen vara kvar hela tävlingen och tävla om poäng. Den som i slutet har mest poäng vinner... men det kanske tar bort hela spänningen.. men man hade ju sett mer legobyggen då :D

insurrection

Stort grattis till alla finalister för väldigt snygga finalbyggen! Och så klart extra grattis till Rickard och David, som jag faktiskt tippade som vinnare hemma i soffan efter första programmet. Även 3 delsegrar på vägen fram visar ju att det var en välförtjänt vinst och popp-upp kofferterna var ju oerhört läckra.

Dock måste jag ju ändå säga att som castle-fan var min egen favorit bland finalbyggena så klart Emils och Peters borg.

Särskilt kul tyckte jag det var att se den här murtekniken i TV!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.