Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Kul utmaning, men som lite kritik mot produktionen så störde jag mig på att konstruktionen de byggde på gick sönder. Nu tror jag inte att det påverkade utgången, men om de två stenbroarna ställts mot varandra kan stödets konstruktion spela in i vilken som bär mest vikt.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 29 november 2020 kl. 23:27
Men vad var det för ljug från Emma, din Super Mario-bana var väl åtminstone 5 meter lång?

Nää, så lång bana har jag inte byggt.

ndrs

Tyckte det såg ut som att det var de prefabricerade fundamentena som gav efter för båda broarna, inte LEGO-konstruktionerna.

Zilmrud

Citat från: ndrs skrivet 02 december 2020 kl. 02:25
Tyckte det såg ut som att det var de prefabricerade fundamentena som gav efter för båda broarna, inte LEGO-konstruktionerna.

Det är mångas åsikt kan jag säga.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

BeardedNerd

Nu börjar spänningen vara olidlig! Ser fram emot finalen.

Tektor

Ni som var på plats – hur gick det till i studion när den grekiska gudinnan flyttades 2000 år och 10000 km och blev aztek? Var det en manusmiss eller felsägning eller vad hände egentligen?

Full Plate

Citat från: Tektor skrivet 06 december 2020 kl. 21:54
Ni som var på plats – hur gick det till i studion när den grekiska gudinnan flyttades 2000 år och 10000 km och blev aztek? Var det en manusmiss eller felsägning eller vad hände egentligen?

Ingen aning. Allt vi visste var att vi fick temat Aztekerna och en blond tjej som minifigur, så vi gjorde det bästa vi kunde av det ;D

Tektor

Citat från: Full Plate skrivet 08 december 2020 kl. 00:20
Citat från: Tektor skrivet 06 december 2020 kl. 21:54
Ni som var på plats – hur gick det till i studion när den grekiska gudinnan flyttades 2000 år och 10000 km och blev aztek? Var det en manusmiss eller felsägning eller vad hände egentligen?

Ingen aning. Allt vi visste var att vi fick temat Aztekerna och en blond tjej som minifigur, så vi gjorde det bästa vi kunde av det ;D

Ja, all heder till er som sagt – bara att gilla läget och bygga på. Men man undrar ju vad som hade hänt om ni hade byggt grekisk mytologi istället. :)

andreaseldh

Citat från: Tektor skrivet 08 december 2020 kl. 07:29
Ja, all heder till er som sagt – bara att gilla läget och bygga på. Men man undrar ju vad som hade hänt om ni hade byggt grekisk mytologi istället. :)

Då hade de fått en mörkhårig tjej med fjäderskrud!

Kwagge

Vinnaren blev  ----------

Grattis till det vinnande paret!

BeardedNerd

Tre fantastiska lag och tre fantastiska byggen på sanslöst kort tid, men vinnarna var lite extra välförtjänta. Ni har briljerat i princip varenda gång så det var inte så oväntat. Sista bygget var en jätterisk men det klaffade. Grattis!

Sen var ju förstås nivån hög hela vägen och jag hade gärna velat se alla åtta lagen göra sitt egna mästarbygge i finalen.

Memmla

Woho, grattis till vinnarna!  ;D

Hög klass rakt igenom och de andra lagen var grymt bra ni med!

andreaseldh

Jag tittar den tablålagda tiden och hejar på Swebrick!

ingels

Stort grattis till Dgustafsson13 & SuckMyBrick till en välförtjänt seger 🏆

Ni har för det mesta tänjt era byggen till att bli någonting utöver vad man kan tänka sig
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

David i Lekeberg

Bra jobbat alla legomasterbyggare. Ni har varit med och gjort ett fantastiska kreationer och bra program ( minus utröstningen). Ni har säkert uppskattat att slippa bygga under tidspress.
Vilka finalbyggen  8) å vinnarna har ju hållt jämn hög kvalitet genom hela serien  :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.