Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Om jag inte har missat nåt så tycker jag att de har förspillt en chans att hålla hypen uppe mellan avsnitten. Det hade varit toppen om de på hemsidan lagt ut korta klipp där varje lag berättar om sitt bygge, visar upp speciella detaljer etc.
Måste väl lätt finnas 5+ min material kring varje bygge inspelat som de skulle kunnat göra ett litet 2-5 min klipp av?

Teabox

Citat från: andli skrivet 11 november 2020 kl. 18:47
Jag har under en längre tid haft en teori om att man genom att titta på vilka tävlande lag/individer som presenteras och får tid i olika avsnitt redan under avsnittets gång kan avgöra vem som kommer åka ut (alltså inte bara för LM, utan tex också på MM (vems video får man se när tex) och Idol osv).
Jag har aldrig riktigt orkat gå från att bara tro på magkänslan till att faktiskt göra lite forskning på området och se på vem som får TV tid i vilket avsnitt.
Men LM kanske är en bra kandidat för att faktiskt göra en tidsanalys, lär ju dröja innan någon tävling dyker upp där jag redan från början kan identifiera lagen så bra som här...

Har fått precis samma uppfattning. I LM känns det som vinnarna och förlorarna får extra uppmärksamhet.

Skafte

...fast vi var alla vinnare!

MVH First loser.  ;)

Clarmo

Citat från: Gideon skrivet 11 november 2020 kl. 19:51
Om jag inte har missat nåt så tycker jag att de har förspillt en chans att hålla hypen uppe mellan avsnitten. Det hade varit toppen om de på hemsidan lagt ut korta klipp där varje lag berättar om sitt bygge, visar upp speciella detaljer etc.
Måste väl lätt finnas 5+ min material kring varje bygge inspelat som de skulle kunnat göra ett litet 2-5 min klipp av?

Kan bara hålla med, jag blev besviken när jag inte kunde hitta några sådana klipp.

Emma


eon

Sänds inte fjärde avsnittet i Kanal 5 i kväll?
I TV-tablån står att 20:00 ska ett program om Estonia visas.

byStfn

Citat från: eon skrivet 15 november 2020 kl. 11:25
Sänds inte fjärde avsnittet i Kanal 5 i kväll?
I TV-tablån står att 20:00 ska ett program om Estonia visas.

Kolla TV4 istället så tror jag du hittar det :)

eon

Tack Stefan!
Där ser du hur lite jag bryr mig om de kanalerna när jag så snabbt blandade ihop dem.

BeardedNerd

Vilken dramatik! Jag hoppas att det inte var något allvarligt som pågick, men samtidigt vet jag ju hur omvärlden såg ut vid inspelningen.

Teabox

Ännu ett lag man hade velat ser mer av borta.

En av anledningarna jag inte ansökte om att vara med är att jag är osäker på om jag hade pallat med trycket. Så full förståelse för det lämnande laget.

JonKlarstrom

Sverige har lite o lära i TV-tillverkande men gillade skarpt dagens skapelser. Menar inte att Sverige inte fattar TV, men att man inte kan tänka ren dokusåpa/game show för Legopubliken är nog ett kapitel för sig. Och synd att folk lämnade, men förstår fullt ut. Det är sådant som händer.

En sak som jag upptäckt att det inte funkar i Lego Masters, är dramatisk lagdynamik. Minns i AU första säsongen att de körde på det, någon som har lite väl stora tankar om sig själv... enligt mallen dramatisk TV. Men att det ska vara trelligt.

Som han sa, det ska vara roligt att bygga Lego. Den ena av dagens deltagare från Norrland. Mitt namnminne är megauselt.

Är inte ett dugg fyndig idag.

Pekblom

Kändes lite läskigt att deltagare går in i väggen.
Mycket tråkigt varje gång några försvinner. Extra tråkigt när det inte har själva byggandet att göra.
:'(

insurrection

Tyckte allas golfbanor var schyssta, men verkligen en värdig vinnare!

Mycket trist att någon hoppar av pga för högt tryck, men också lite skönt att ingen behövde slås ut från tävlingen och bli chock-ledsen i slutmomentet.

Larry Lars

Citat från: JonKlarstrom skrivet 15 november 2020 kl. 21:03
Menar inte att Sverige inte fattar TV, men att man inte kan tänka ren dokusåpa/game show för Legopubliken är nog ett kapitel för sig.

Gissar att du med "Legopubliken" menar oss som redan lägger hela vårt överskott på Lego, och som hellre hade sett byggena i detalj helst utan fejkat drama om att de inte kommer hinna bygga färdigt.

Det är nog tyvärr så att den målgruppen vi tillhör alltid kommer att vara för liten och ganska ointressant för reklam-TV. Om "Lego Master Sverige" nu har kommit för att stanna så är det för att tillräckligt många vill slentrian-titta på ännu en reality-tävling som följer det etablerade mönstret. En skapligt positiv TV-upplevelse parat med det starka varumärket kommer antagligen ge det resultat TLG behöver få ut av det här projektet.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Citat från: Larry Lars skrivet 16 november 2020 kl. 12:09
Citat från: JonKlarstrom skrivet 15 november 2020 kl. 21:03
Menar inte att Sverige inte fattar TV, men att man inte kan tänka ren dokusåpa/game show för Legopubliken är nog ett kapitel för sig.

Gissar att du med "Legopubliken" menar oss som redan lägger hela vårt överskott på Lego, och som hellre hade sett byggena i detalj helst utan fejkat drama om att de inte kommer hinna bygga färdigt.

Det fejkade dramat du pratar om vet jag inte om jag kan hålla med om. Det var under mina tre avsnitt alltid en kamp mot klockan. Igår hade lagen 8 timmar på sig för att bygga det du såg. Hur vinnarlaget klarade det vet jag inte men så tar all teknik extremt lång tid för mig å andra sidan :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.