Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Wow - vilken final! Grymma byggen överlag, fejkad krasch av bygge, riktig krasch av bygge, låååång byggtid som blev superstressig på slutet och gästdomare - den hade allt :D! Riktigt bra jobbat alla lag från starten, ni som stod där under finalen och givetvis vinnarna! Klosskärlek till er alla !!!

Zilmrud

Citat från: de Gothia skrivet 14 december 2020 kl. 20:00
Grattis!! Välförtjänt

Jag hade velat se alla lagen vara kvar hela tävlingen och tävla om poäng. Den som i slutet har mest poäng vinner... men det kanske tar bort hela spänningen.. men man hade ju sett mer legobyggen då :D

Men kungen av Avalonia hade väl liiiiite extra känsla för trädkramarbygget?  ;D ;)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Zilmrud

Citat från: insurrection skrivet 14 december 2020 kl. 20:09
Stort grattis till alla finalister för väldigt snygga finalbyggen! Och så klart extra grattis till Rickard och David, som jag faktiskt tippade som vinnare hemma i soffan efter första programmet. Även 3 delsegrar på vägen fram visar ju att det var en välförtjänt vinst och popp-upp kofferterna var ju oerhört läckra.

Dock måste jag ju ändå säga att som castle-fan var min egen favorit bland finalbyggena så klart Emils och Peters borg.

Särskilt kul tyckte jag det var att se den här murtekniken i TV!

Tack och bock.  Man fick tänka lite annorlunda i LM. Att ha fler flera kilo 2x4 tiles i lbg ger ju lite andra möjligheter  ;D
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

danielbrrssn

Tack till alla som ställde upp och stort grattis till finalisterna men framförallt till vinnarna.

Snygga byggen alla tre, inspirerande!


Jag känner mig ändå väldigt nöjd med produktionen av den svenska LM. Jag hade några farhågor innan men det kändes väldigt bra. Har aldrig pratat så här mycket Lego på jobbet innan  :) .

Emma

Citat från: danielbrrssn skrivet 16 december 2020 kl. 23:40
Tack till alla som ställde upp och stort grattis till finalisterna men framförallt till vinnarna.

Snygga byggen alla tre, inspirerande!


Jag känner mig ändå väldigt nöjd med produktionen av den svenska LM. Jag hade några farhågor innan men det kändes väldigt bra. Har aldrig pratat så här mycket Lego på jobbet innan  :) .

Kul!

mattiasr

En sak som knappts nämndes var vad vinnarna fick för pris. Var det Lego ni vann?

dalle

Citat från: mattiasr skrivet 17 december 2020 kl. 18:48
En sak som knappts nämndes var vad vinnarna fick för pris. Var det Lego ni vann?
Ja.

mechamike

Vad för Lego? Gamla bithav från Lego Word? Spillet som sopades upp från golvet? PAB boxar i drivor? 2x4, 2x2, och 2x6 i rengbågens alla färger?  Berätta! Hur sorterade ni upp det mellan er? Fanns det nått för technic älskaren?   tell us all the juicy details :-)
?

dalle

Citat från: mechamike skrivet 18 december 2020 kl. 10:54
Vad för Lego? Gamla bithav från Lego Word? Spillet som sopades upp från golvet? PAB boxar i drivor? 2x4, 2x2, och 2x6 i rengbågens alla färger?  Berätta! Hur sorterade ni upp det mellan er? Fanns det nått för technic älskaren?   tell us all the juicy details :-)

Vinnarna fick allt!  :)
Typ en bulk-beställning.

Skafte

Vi kan och får inte berätta allt, det skrevs på ganska många papper innan inspelningarna. Men om man tittar på Lego Masters Sverige 2020 Aftermath avsnitt 8 (publiceras på söndag em/kväll) så kommer man få se en glimt av vinstklossarna i alla fall. :)

byStfn

#385
Internet kan avslöja en del. Så här skriver tv4s pressansvariga på hänt.se

Citat
TV4:s ord om vinsten

Hänt når Paulina L Bånge, som är pressansvarig för programmet för att reda ut det hela än mer.

– Man vinner den åtråvärda Lego Masters-pokalen gjord helt i Lego. Och massor av Legobitar, exakt hur många vet jag inte men en rejäl hög, säger Paulina till Hänt och fortsätter förklara att pengar som pris aldrig varit på tapeten:

– Det var aldrig tänkt att man skulle vinna pengar. Äran är den största vinsten!


I en intervju med vinnarna på samma sida säger de att de fått lägga en beställning hos Lego.

Skafte

... och på Instaflix eller vad det heter har David sagt att han skall bygga en 1:1-modell av sin Volvo. Kan ju också ge en indikation på "högens" ungefärliga storlek.

Vibora

Lite märkligt att vinsten i Sverige är en okänd mängd legobitar, medan i andra länder är det en i förväg känd, och relativt stor, summa pengar. Är det jantelagen eller ett försök att lura skatteverket som ligger bakom?!  :-X

ColA

Vad hände med dom 2,5 miljon bitarna ni hade att tillgå under inspelningarna då?

cyberwilma

Citat från: ColA skrivet 18 december 2020 kl. 13:52
Vad hände med dom 2,5 miljon bitarna ni hade att tillgå under inspelningarna då?

De åkte väl till Frankrike för deras inspelning, tycker jag har sagts.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.