Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Neo classic space hangar - medical bay

Startat av drdoddo, 23 augusti 2017 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Mycket snyggt konferensbord! Vad är det för bit mellan sköldarna?
/ Muede


drdoddo

Citat från: andreaseldh skrivet 31 augusti 2017 kl. 23:42
Och dom klassiska hjulen med röd knopp också!
Haha, I know ;)
Citat från: MattiasKr skrivet 01 september 2017 kl. 09:22
Citat från: Muede skrivet 01 september 2017 kl. 08:45
Mycket snyggt konferensbord! Vad är det för bit mellan sköldarna?

Det är en 27255

Läs mera om denna bit här: https://www.brothers-brick.com/2017/01/19/new-nexo-knights-nexogon-part-analysis-new-elementary-guest-post/

Tackar :) Å ja, de e den biten. Har velat använda den till ett bord ett bra tag och det kändes som den passade rätt bra i det här bygget.

drdoddo



drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 03 september 2017 kl. 18:15
Snyggt!
Tackar, till och med Peter Reid verkade gilla den så det var ju en kul bonus :))

Magnus den store

Gillar att du använder den klassiska hjälmen. Jag har förstört alla mina så jag har 2446 till mina cs-figurer.

Har du använt hjul för att göra tunnorna?

Citat från: drdoddo skrivet 28 augusti 2017 kl. 20:35
Citat från: Lordflintstone skrivet 28 augusti 2017 kl. 19:49
Snygt! Älskar neoclassic space, men har inte bestämt mig vad jag gillar bäst flech eller gulisar.
Tackar, tackar ;) Det verkar vara lite svårt för många att bestämma sig var man egentligen står i flesh-gulisar-frågan, haha!

Jag använder också flesh till mina neo cs. Med alla Licens-teman samlade jag på mig så många flesh-huvuden att jag till slut var tvungen att kapitulera. Det var lite jobbigt i början men idag ångrar jag inte att jag tog det steget.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 03 september 2017 kl. 22:52
Gillar att du använder den klassiska hjälmen. Jag har förstört alla mina så jag har 2446 till mina cs-figurer.

Har du använt hjul för att göra tunnorna?

Citat från: drdoddo skrivet 28 augusti 2017 kl. 20:35
Citat från: Lordflintstone skrivet 28 augusti 2017 kl. 19:49
Snygt! Älskar neoclassic space, men har inte bestämt mig vad jag gillar bäst flech eller gulisar.
Tackar, tackar ;) Det verkar vara lite svårt för många att bestämma sig var man egentligen står i flesh-gulisar-frågan, haha!

Jag använder också flesh till mina neo cs. Med alla Licens-teman samlade jag på mig så många flesh-huvuden att jag till slut var tvungen att kapitulera. Det var lite jobbigt i början men idag ångrar jag inte att jag tog det steget.
Tackar! Tunnorna e gjorda med 2 hjul som är ihopsatta med en vanlig svart pin, minns inte BL-numret 🤔  Skönt att vi är ett gäng som "vågat" ta steget över till flesh 😜👍.

mortil

Den är riktigt läcker.  gillar alla detaljer. :) 

och roboten.  :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Teabox

Snyggt. Gillar blandningen av detaljer :)

drdoddo

Citat från: mortil skrivet 04 september 2017 kl. 13:22
Den är riktigt läcker.  gillar alla detaljer. :) 

och roboten.  :P
Tack så mycket 😄👍. E själv rätt nöjd med exosuiten å har 2 andra versioner som kommer postas lite senare.
Citat från: Teabox skrivet 04 september 2017 kl. 13:34
Snyggt. Gillar blandningen av detaljer :)
Tack! Utgångspunkten var "med-podsen" sen fick allt annat växa fram från det.

mortil

Citat från: drdoddo skrivet 04 september 2017 kl. 18:20
Citat från: mortil skrivet 04 september 2017 kl. 13:22
Den är riktigt läcker.  gillar alla detaljer. :) 

och roboten.  :P
Tack så mycket 😄👍. E själv rätt nöjd med exosuiten å har 2 andra versioner som kommer postas lite senare.

jag har försökt mig på bygga en najsig exosuite men får inte till de.  men antar att  det släpper nån gång i framtiden :P  precis som det brukar göra med lego:)   ibland får man låsningar på problem och sen bara släpper de. 
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

drdoddo

Citat från: mortil skrivet 04 september 2017 kl. 23:35
Citat från: drdoddo skrivet 04 september 2017 kl. 18:20
Citat från: mortil skrivet 04 september 2017 kl. 13:22
Den är riktigt läcker.  gillar alla detaljer. :) 

och roboten.  :P
Tack så mycket 😄👍. E själv rätt nöjd med exosuiten å har 2 andra versioner som kommer postas lite senare.

jag har försökt mig på bygga en najsig exosuite men får inte till de.  men antar att  det släpper nån gång i framtiden :P  precis som det brukar göra med lego:)   ibland får man låsningar på problem och sen bara släpper de.
True that. Jag kikade mycket på andra som byggt egna varianter (inklusive peter reid's) och sen testade jag mig fram vad som såg "bäst" ut utifrån vad jag hade för idé i huvudet. Så kanske bara börja sätta ihop lite bitar å se vad som händer ;)


BerraBZ

Fint bygge. Snygga rörelser i hangaren. Jag gillar att man ser händelserna som om det är en bild tagen medans alla där håller på med något jätteviktigt. haha. Fortsätt såhär.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.